Queer ve Sanat - 137

Kaos GL olarak Temmuz - Ağustos sayımızın dosya konusunu "Queer ve Sanat" olarak belirledik. Sanat dendiğinde belki de akla gelen ilk şey erkekliğin, heteroseksizmin, burjuvazinin tarihi;  neler sanat olarak kabul edilir, kimler bunun dışında kalır?

Bu sayıda sınırları kevgire çeviren  heteroseksizme, cinsiyetçiliğe, ırkçılığa karşı sanatsal yaratımın olanaklarını devreye sokan, devrimi baştan çıkaran çalışmalara yer verdik.

Uluslararası Homofobi ve Transfobi Karşıtı Yürüyüşle başlayan sayı HKB’ye katılan Jack Halberstam ve Tamara Adrian ile gerçekleştirdiğimiz söyleşilerle başlıyor.

Bu yıl 9. kez düzenlenen Kadın Kadına Öykü yarışmasında birincilik ödülü kazanan ve aynı zamanda Aligül’e sevgiler özel jüri ödülünün sahibi olan Belma Fırat’ın Motorcu isimli öyküsü ile devam ediyoruz.

Ardından  Turgut Uyar’ın “kıyıdaki elmaya bir ses” adlı şiirinden "Yerlerini Yadırgayan Sonsuz İliklerin Adına" dizesi üzerinden Queer sanat’ın olanaklarına dair yazısıyla Merve Kültepe dosyamızı açıyor.

Kaos GL Berlin muhabiri Nora Deetje Leggemann ise Berlinli feminist queer bir fotoğrafçı ve porno film yapımcısı Goodyn Green  ile sanatı üzerine konuşuyor.

 Bağımsız bir sanat girişimi olan Galataperform’un Türkiye’nin yakın tarihindeki üç farklı döneme odaklanan oyunu “İz”i üzerine Yıldız Tar, Okan Urun ile bir söyleşi gerçekleştirdi.

Conchita Wurst’un Eurovision Şarkı Yarışması’nda aldığı galibiyet ile transfobi üzerine pek çok soruyu gündeme getirirken, Hale Nur Akkuş Eurovision’un tarihine-bugününe dair oldukça keyifli bir yazı-söyleşi sunuyor.

25. Ankara Uluslararası Film Festivalinin konuklarından Zoe.Misplaced filminin yönetmeni Mekelle Mills ile Ömer Akpınar sinema üzerine konuştu.

Fırat Demir ise Placebo grubunun solisti Brian Molko’nun 2000’lerine ve bugüne dair bir yazı yazdı. 

Can T. Yalçınkaya Amerika Japonya ve Türkiye Özelinde LGBTQ çizgi romanlar üzerine "“Düz” Çizgi Yoktur: LGBTİ ve Queer Çizgi Romanlar" isimli çalışmasıyla daha öncesinde oldukça az çalışılmış bir alana ışık tutuyor. 

Modern çağda edebiyat, sanat ve sinemada kadın travestizmi üzerine ise Hande Öğüt yazdı. 

Queer sinema tarihi üzerine odaklanan bir yazıyla Nejat Ulusoy dergiye katkı sunarken Burak Delier de "Queerleşme" üzerine yazdı. 

bir Orkide ile bir Eşekarısı Karşılaşırsa... queer-oluş’un aygıtı olarak mimarlık isimli yazıyla Işıl Baysan Serim mimari ve queer sanat ilişkisine odaklanırken, Kıvanç Tanrıyar Türkçe edebiyatta Trans erkeklik temsillileri üzerine oldukça kapsamlı bir yazı kaleme aldı. 

Kapak ve Umum’da çalışmalarını kullanmamıza izin veren Pauline Boudry ve Renate Lorenz’e , bizimle söyleşi yapmayı kabul eden Şerhh Dergi ekibine ve dergiye katkı sunan herkese teşekkür ederiz. 

Bir sonraki sayımız "özel sayı" olarak aranızda olacak. Eylül-Ekim sayısını Kaos GL’nin 20. yılı dolayısıyla  bu yirmi yılımıza ayırdık. Neleri tartıştık, neleri gözden kaçırdık? Bir nevi hareketin 20 yılını masaya yatırıyoruz. Katkılarınızı editor@kaosgl.org adresine bekliyoruz. 

Keyifli okumalar..  

  • bir Orkide ile bir Eşekarısı Karşılaşırsa... queer-oluş’un aygıtı olarak mimarlık
  • Modern çağda edebiyat, sanat ve sinemada KADIN TRANSVESTİZMİ
  • Queer değil, Queerleşme ve Queerleştirme
  • Queer Sinema
  • Tanzimat’tan Erken Dönem Cumhuriyete Trans Erkeklik Temsilleri[1]
  • “Düz” Çizgi Yoktur: LGBTİ ve Queer Çizgi Romanlar